barapyssel

Alla inlägg under juli 2010

Av Henrik & Joanna Johansson - 29 juli 2010 09:43

Då var det dags för påfyllning av organzapåsar. Jag beställer dessa direkt ifrån fabrik, just därför så kan det vara flera färger som är slut innan påfyllningen kommer. Skulle jag beställa en färg/gång så hade frakten blivit så hutlöst dyr att jag fått höja priserna och det vill ju ingen eller hur!?


Färgerna som kom var:

                  

Klicka på bilderna för att se större!


Kram Joanna


Av Henrik & Joanna Johansson - 28 juli 2010 11:07

Två efterlängtade varor är äntligen tillbaka. Tredje gången gillt, eller vad säger man? Änglavaktsringarna utgick från vår leverantör så jag beställde direkt från fabrik, jo visst dom kom, silverfärgade och utan ifylld text. Beställde igen, denna gången "missade" dom prickarna på ä:na, så nu har jag 2000 ringar med "Anglavakt" på. Någon som är intresserad? Men nu, äntligen kom rätt, silverfärgade med svart text, naaajs.

  

Och så har vi det sneda stämpelbara hjärtat, mums!

  


Det kommer mer i nästa vecka. Bland annat ska jag lägga ut varorna i detta armbandet.  


På lördag så ska vi ha fest här för jag har fyllt 30 år. Så nu har jag lite att stå i.


Kram Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 27 juli 2010 23:26

Kunde inte hålla mig till imorgon utan ville visa er några bilder på pärlhuset nu. Men jag ska ta fler på torsdag när stengolvet är fogat och fint.

  

Framsidan med vårt hus på höger sida och vägen på vänster. Gårdsplanen framför blir parkeringsplats så småningom.

   

Det här ska bli ett litet lager och här ska vi även stå och packa beställningarna. Henrik sitter och pausar en stund.

   

Här står jag mitt i rummet och fotar mot ytterdörren. Det är bara golvet framför dörren och packrummet som kommer vara sten, resten ska vara trä.


Kram Joanna 

Av Henrik & Joanna Johansson - 27 juli 2010 21:20

Som många av er redan vet är vi i full gång med att bygga större lokaler för pärlorna. Framsidan av vår tomt använder vi inte på grund av den stora vägen som ligger intill. Vi bestämde oss för ca ett år sedan att bygga förråd/butik där. I November förra året satt vi igång. Det har varit en väldigt kämpig tid. Vi gör allt själva så all vår "lediga" tid har gått åt till bygget. Men nu äntligen börjar det bli klart.


Igår målade jag klart den sista väggen. Henrik lägger den sista klinkern i skrivande stund, vi ska ha en del klinker och en del trägolv. Idag hade jag ett par underbara vänner som hjälpte mig flytta ut den första delen av lagret. Jag fick tillbaka min hall i huset som jag inte sett på X antal år, ni anar inte vilken ljuvlig känsla det var......och vilken stor hall vi har! Fram tills vi har dragit in vatten och avlopp får den framtida toaletten fungera som lager.


Så nu vet ni vad vi sysslar med när vi inte tar hand om familjen och packar beställningar. Det ska bli så skönt för mig att få distans till arbetet samt kunna ta emot er kunder och snacka pärlor.


Jag ska fota lite imorgon när jag tvättat av golvet och röjt där inne så ni får se.


Kram Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 26 juli 2010 16:19

Tadam, tadam......


Susanne Jeppsson med



Visst är det somrigt och härligt. Vi var 7 personer som var eniga om detta :-)


Övriga som får sina priser imorgon är

Helen Aresik, Christina Olsson, Anna Lindahl & Anita Jönsson


Kram Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 25 juli 2010 22:36

Här kan ni se några av bidragen till midsommartävlingen. Meningen var att smycket skulle föra tankarna till midsommar och efter det har vi bedömt vinnaren som vi kommer meddela imorgon.

       


                             

Av Henrik & Joanna Johansson - 23 juli 2010 09:53

Då har vi startat en blogg till Bara Pyssel. Jag kände att det kunde vara smidigt att meddela nyheter och lite annat skoj här. Bland annat tävlingsresultat kommer vi lägga upp här. Vi har ju en tävling som jag vet att alla ni väntar på resultatet för. Det tar sin lilla tid att redigera alla bilder, bestämma vem som ska vinna och lägga upp det här.


Denna sommaren har varit lite jobbig för oss då min äldsta grabb (5 år) varit hemma och sjuk. Lillkillen Lucas har varit hemma lite då och då med. Henrik har fått sköta det mesta så nu längtar jag efter att komma tillbaka till rodret igen! 


Hjärtligt välkomna!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards