barapyssel

Alla inlägg under april 2011

Av Henrik & Joanna Johansson - 28 april 2011 10:10

Har fått förfrågan på flera håll att ha större förpackningar än våra normala storpack. Det har varit bl a vingar, mellandelar, splitringar och nu stavar och stämpelbara tags. Idag räknade jag på stavarna och kom fram till att det blir ett 50-pack på dessa i shoppen. Hoppas priset duger, det är ju även fri frakt och stavarna väger ca 400 gr/50 st.

  


Sen sänkte jag priset på budskapsringarna änglavakt och mamma, de silverfärgade. 10 kr/st kostar de nu. Passa på att köpa på dig mamma-ringar nu till mors dag.


Strasskulorna 10 och 12 mm sänker jag från 10 resp. 12 kr till 5 kr, dessa utgår sedan ur sortimentet......tror jag :-)

   

   


Ispärlor i några färger i både 6 och 8 mm sänks från 12 resp. 15 kr till 6 kr.


         


Nu ska jag fortsätta inventera, vem vet jag kanske hittar mer som jag vill sänka priserna på :-)


Kram allihop

//Joanna






Av Henrik & Joanna Johansson - 27 april 2011 11:48

Vi har en utlottning på facebook för er som har konto där. Varför inte passa på att vara med och få chansen att få ditt pärlförråd påfyllt utan extra kostnad?


Gilla vår facebooksida, dela den och skriv en kommentar....det är allt du behöver göra......på facebook då alltså!


Ha det gött i

//Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 26 april 2011 23:07

När man minst anar det så infaller sig pärllusten. I söndags när jag var i full gång med inventeringen så fick jag lust att pärla. Vad gör man då? Jo, släpar fram pärlgrejerna och sätter igång. Det blev ett set i grått med strass, bling och tassel.

   

Klicka på bilderna för att se större. Detta set fick vår kontakt på banken idag, tänkte att hon skulle nog bli glad för det.


Sen fotade jag ett halsband till! Långt och med egengjorda tassels i varje ände. Detta halsbandet kan man vira flera varv, knyta eller knäppa ihop vid toffsarna så det blir ett långt halsband...... Härliga toner som går i "ljung".

 


Det var dagens skörd av bilder. Måste få tid att fota mer så fort inventeringen är klar.


Ha det gött allihop

//Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 18 april 2011 12:25

  

Ja då närmar vi oss påsk. För min del är det inventering som gäller precis hela påsken. Rätt så skönt att inventera under en långhelg, då blir man inte så stressad av beställningarna som ska packas. Många pärlor blir det att räkna. Jag har även valt att ha lite extra öppet under påskdagarna, tänkte när jag ändå ska vara i butiken så kan det ju vara trevligt med lite sällskap då och då......


Rabatten i shoppen har varat i två veckor, hoppas ni hann fylla på era lager lite. Inom kort kommer jag att ha någon form av utlottning på Facebook så missa inte det. Gilla vår sida på Facebook så du inte missar något skoj. Jag försöker skriva lite roliga saker där då och då, t ex när det kommer nytt eller påfyllning o s v.


Kram allihop

//Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 7 april 2011 15:51

Vårkänslorna spritter i kroppen och inspirationen börjar komma tillbaka efter en lång vinter. Min inspiration visar sig genom att jag handlar en massa nya grejer :-). Dock hinner jag inte med att uppdatera sidan i den takten som varorna kommer in. Men något nytt varje vecka blir det.


I helgen var jag på pärlträff i Stockholm. Oj oj oj vad roligt det var, träffa andra pärlare och bara sitta och pärla och tjattra hela helgen lång. 14 armband och 2 halsband lyckades jag knåpa ihop. Foton på dessa kommer senare. Jag testade även på att löda hängen, jisses det var ju superroligt. Så nu har jag beställt hem diverse grejer som jag ska ha till försäljning i butiken senare i vår. Ska fota några hängen som jag gjort och visa....


Idag uppdaterade jag shoppen med lite nytt, bl a detta:

             


Nu måste jag hämta Lucas i förskolan för sedan öppnar jag butiken


Kram Joanna

Skapa flashcards