barapyssel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Henrik & Joanna Johansson - 21 augusti 2012 12:05

Imorgon är det dags för mig att opereras, många av er har redan läst det på www.barapyssel.se. För ungefär 1½ år sedan gjorde jag en gastic bypass och nu har mina tarmar börjat spöka, vilket är en vanlig biverkning. Så imorgon ska de gå in och sy ihop lite utrymmen i magen som tarmarna kan knyta sig i, för att förklara det enkelt :-). Normalt sett är man sjukskriven i två veckor efter denna op, men vem ska då betala min lön? Mamma kommer ut onsdag och torsdag för att packa beställningar, sen hjälper hon mig veckan därefter vid behov. Vilken tur att jag har henne   . Jag kommer sitta/ligga i sängen med datorn för att skriva ut beställningar och skriva fakturor i den mån jag orkar. Så ni kan nästan räkna med en dags försening med er order.


Idag går dagen åt för att ordna en massa praktiska saker. Städning och lagar lite storkok tills jag kommer hem igen. det blir så sent om Henrik ska först hämta barn och sedan laga mat varje dag, bättre med några färdiga rätter i kyl och frys. Känns skönt för mig med för då kanske jag kan vila med gott samvete så jag återhämtar mig snabbare   

Måste ju givetvis packa med lite pärlor till sjukan, alltid bra att ha ifall jag blir uttråkad. Funderar på kumihimo med pärlor för det kan man ju även göra liggandes hihi.


Kram på er alla

//Joanna

Av Henrik & Joanna Johansson - 20 augusti 2012 11:43

Jag har valt att börja ta hem tjeckiska glaspärlor till butiken. Denna månaden har jag lagt ut seed beads och facetter 4 mm i shoppen. Det kommer mer, bl a facetter 6 mm, så fort jag hinner.


Själv har jag ju fastnat för att sy med småpärlor, men gillar även att blanda stora och små. Har ju märkt att det behövs lite jämnare pärlor då :-), alltså jämnare och finare i kvalitén och då blir de tjeckiska perfekt. Dessutom behöver jag inte ligga på ett jättelager som av de kinesiska och leveranstiden är betydligt kortare. Det gillas skarpt här.


Under hösten kommer vi/jag äntligen att hålla lite kurser i butiken här i Bara, har varit efterfrågan på det men tiden har inte funnits. Jag skulle behöva klona mig så jag både hinner med hem och företag.


Ha en underbar dag till er alla.

Kram Joanna


                                                 

Ovido - Quiz & Flashcards